Wednesday, 6 February 2013

Mangosteens.

When tokwan bought a wholebunch of mangosteens because he knew you love them that your eyes shine bright like a diamond when you saw them. 
He bought those mangosteens because he loves to see you eat them. 
He bought those fruits just for you.
Whatdya feel? 
You're shedding tears deep inside. 
You're touched :') 

Saturday, 2 February 2013

ABOZ blood type

So about last two weeks I went back to kampung.
There were tok , tok wan , makchaq, pakngah, makngah , and paksu there.
When we were having lunch, makchaq somehow told that she is hypertensive for quite sometime but none of us knew about that.

Then tokwan suddenly started asking what type of blood that we are having.
All of us tell ours.Among us there were A, B, and O blood type. 
Then I ask what type of blood group that tokwan has but he did not sure.
So makngah said 'tokwan punya darah type Z'.

Monday, 14 January 2013

Muak

Kalau selalu citer pasal benda yang sama je siapa tak bosan. 
Bukan tak nak jadi pendengar yang setia tapi muak ah dengar citer sama banyak kali.
Cakap sekali dua sudahlah.
Bukan aku tak ingat kau cakap ape.
Balik-balik isu sama.
Cuba la faham.

Tuesday, 27 November 2012

Tak faham bahasa.

Aku memang tak nak jumpa kau.
Aku cakap tak nak tu tak nak laaaa.
Why you no understand?
Aku cakap tak nak. Bahasa Melayu paling mudah untuk difahami.
Apa yang susah  sangat?

Tuesday, 13 November 2012

Thursday, 20 September 2012

Tak percaya.

Rasa nak demam.
Tapi orang tak percaya sebab aku dah baham 1 and a half ayam KFC tadi.
Lapar sebab aku tak makan malam lagi.
Diorang semua dah dinner.
Tak senonoh betul perangai. Sambut birthday orang lain, aku pulak yang makan lebih-lebih.
Birthday girl tak makan sangat pun.
Hewhewhew.

One of my friend said perut aku perut jin . 
Lantak mu ler. Aku lapar. 
Happy tummy,happy me.
Janganlah demam.

Friday, 14 September 2012

Thank you.

I know it's wrong but I can't help myself from thinking bad of you Sir.
I am a human Sir.
I am sure you want to take some revenge of last week's incident.
Fine. Enjoy your doing. Like I care.

So the other side of me have thanked you. You're my teacher anyway.
Thank you. 

Wednesday, 5 September 2012

That one XY.


Tak faham kenapa benda kecik pun nak diperbesarkan.
Kalau tak bagi cakap jela tak boleh.
Yang nak terasa kenapa?
We already said we're sorry kan. And you yourself said it's not 100% our fault.
Cakap berbelit.Menusuk hati dan perasaan.Membunuh semangat aku yang tak berapa semangat ni.
PMS ke?
Tak mungkin XY people got PMS. No. Yes?
Andropause crisis?
Maybe.
XX people nak terasa bagai aku boleh terima lagi. Sebab itu memang nature seorang XX.
Ni XY. A Pro in his field. 
Sorry sir. Keprofesionalan anda tidak lagi saya kagumi. 
Sekian.

P/s: Paranorman best.Tadi g tengok nak release tensi.



Wednesday, 18 July 2012

Semangat

Assalamualaikum,

Hidup ada banyak kejutan.
Salah satunya,di hari yang indah dan bahagia,anda tiba-tiba dengan rasminya jadi pesakit kanser.

Haritu kat klinik,nampak makcik ni nangis bila tau dia menghidap breast Ca.
Harini kat wad,sempat sembang-sembang dengan makcik tu,
Nampak muka dia dah redha.
Dia pun cakap dia dah dapat terima hakikat.
Ramai orang bagi dia semangat.
Alhamdulillah, Allah sayang dia.
Ada anak-anak,suami ,staff nurse dan doktor yang dok bagi semangat.

Bila kita sakit, kadang -kadang benda pertama yang kita perlu bukanlah ubat mahupun surgeri.
Sebenarnya, what people need most is courage.Courage and hope so that they can live life,love life.


Saturday, 23 June 2012

I pray to Allah to save my Iman.

Tadi rasa nak nangis.
Tapi tahan je.
Alhamdulillah masih kuat.
Masih rasa tak perlu.
Masih percaya janji Allah yang satu tu.
Jodoh rahsia Allah.
Aku percaya itu.

Saturday, 26 May 2012

Adaptation

Assalamualaikum,

Masuk 3rd year.
Alhamdulillah dah nak dekat 3 minggu.
Baru Basic Clinic.Belum real posting lagi.
Banyak yang baru.
Kena pindah Kulim.
tempat baru,rumah baru,lecturer baru ,surronding baru.
Orang-orang yang baru dikenali.

Kena adapt banyak benda baru.
So far,okaylah.
1st week je stress sikit.
Yelah,banyak benda nak fikir,nak cari rumah,nak kena sesuaikan diri dengan persekitaran hospital,
format exam pun dah berubah.Fail satu part means fail semua.
Mana tak cuak.
Rasa otak terbeban sikit.
Dengan badan penat semua.
Berjalan ke sana ke mari.
Sesat dalam hospital.
Berdiri berjam-jam.

Not to mention kejar doctors yang jalan laju macam lipas kudung.
Kita nampak dia jalan kat depan kita.Kita kena ikut pi klinik dia.
Tiba-tiba selisih jalan dengan  HO or MO hensem.
Disebabkan mata gatal nak pandang keindahan ciptaan Tuhan,kepala ikut teleng ke arah makhluk2 ciptaan Tuhan itu.
Bila pandang depan balik,doctor tu dah hilang!
Less than few seconds kot.
T.T
Rasa nak tercabut kaki jalan laju-laju.
Kadang-kadang lari.

Sekarang dah biasa.
Tapi banyak lagi benda yang aku kena biasakan.

Life is about adaptation.
Adapt and we'll survive.



Friday, 11 May 2012

Maaf


Maaf. Emo di pagi Jumaat.

Cuak tunggu result.

Pernah tak


Pernah tak ada orang ajak kau gaduh tapi kau malas nak layan?

Pernah tak ada orang kutuk-kutuk kau tapi kau malas nak ambik port?

Pernah tak ada orang gertak kau tapi kau tak takut?

Pernah tak ada orang tipu kau tapi kau buat-buat tak tau kau dah kena tipu?

Pernah tak kau rasa nak gelak kuat-kuat sebab kau rasa apa yang orang lain buat untuk sakitkan hati kau semua tak berjaya?

Aku pernah.


Thursday, 10 May 2012

Lulus dan naik 3rd Year

Esok result reseat keluar.
Aku takut.
Seriously sangat-sangat takut.
Aku terbayang benda bukan-bukan.

Aku cuma harap aku dan kawan-kawan yang reseat semua lulus dan masuk 3rd year sama-sama.
Ya Allah berilah kejayaan kepada kami semua.
Berilah kekuatan kepada ku untuk terima semua kenyataannya esok.
Kuatkan aku Ya Allah,to face whatever result pun.

Esok.Jumaat.3pm.

Saturday, 14 April 2012

Ok ini sangat comel :)

Main tarik-tarik pulak :D

Awwh, they are just so sweet...

Mama tarik baju abah sebab abah dok jauh sangat time aku nak snap gambar depa.
Maka terhasillah gambar yang sungguh comel ini.

P/s: Tak sabar nak kaweng. EH..

Monday, 2 April 2012

Sensitif



Pagi tadi tengok Upin Ipin pun sebak tiba-tiba.

Sebab opah diorang sakit time bulan puasa.
Terharu sebab upin ipin pegi solat terawih and doakan opah walaupun kawan-kawan diorang main aci ligan kat luar surau.

Ipin nak main tapi tak jadi sebab nak doa untuk opah


Lepas tu balik rumah ipin whisper kat opah yang tengah tidur cakap "opah baik cepat ye" lalu mereka dua tidur sebelah opah.

Then tengok Ghost Whisperer S4,nangis jugak.



Kisah sorang ayah yang tak suka pakwe anak dia sebab pakwe anak dia tu dari kecik bernasib malang.
Semua orang cakap pakwe anak dia tu loser.
Tapi pakwe anak dia tu teruskan hidup sebab dia percaya ada malaikat lindungi hidup dia.
Pakwe anak dia tu percaya benda-benda paranormal.
Dia penangkap hantu.
Tapi ramai perlekehkan termasuklah si ayah tu lalu anak dia putus asa and break up dengan laki loser tu.
Bila si ayah ni dah mati,dia rasa bersalah dan tidak tenang sebab buat hidup anak dia sedih then dia tolong laki loser tu selesaikan kes kematian seorang nenek.
Laki tu makin famous lah sebab dia jumpa mayat nenek tu melalui teknologi kamera canggih dia yang boleh detect roh.
Lastly,sebelum ayah dia pergi ke syurga,dia cakap dia nak minta maaf kat laki tu and dia just nak anak perempuan dia bahagia.
Dia rasa bersalah sebab buat hidup anak dia tak gembira lepas break up dengan laki tu.


Tengok How Do I Look (TV show) pun mengalir air mata.


Ni ler TV Show tu


Seorang penghidap SLE yang dah hilang self-esteem sebab sakit,and steroids make her fat.
Dan disebabkan itu,dia bercerai dengan suami yang dah dikahwininya selama 24 tahun.
Dia hidup dengan ex-suami dia lagi lama daripada duduk dengan mak bapak dia sebab dia kahwin masa umur 16 tahun.
Lama kan?
Her sister and daughter nak tengok dia jadi yakin macam dulu,
pakai cantik-cantik dan tak malu nak keluar rumah,blend dengan society and community.
Sebab she is pretty you know,muka lembut baik je.
Tapi she has no self-confident,dan in the end,dia dapat balik kekuatan itu sebab dia masih ada yang sayang.
Eventhough dia sakit dan suami dia tinggalkan dia,dia masih ada anak dan adik yang rindukan dia yang dahulu.



Aku bukan seorang yang senang nak mengalir air mata,
tapi sekali menangis mood menangis tu susah nak hilang.
Tak tahu kenapa tiba-tiba senang pulak nak rasa sebak dan menangis.
Ketidakseimbangan hormon agaknya.



Saturday, 31 March 2012

Tak faham

Assalamualaikum,

Cuti-cuti ni memang aku bangun awal.
Tapi suka sangat nak tidur balik lepas subuh.
Tapi tadi lepas subuh aku terjumpa satu novel yang aku belom penah baca lagi kat atas meja study.
Banyak rupanya buku yang aku x sempat baca lagi kat rumah.
Aku pun capai la novel ni tajuk dia Kawan.
Adik cakap Ammar yang beli.
Aku pun bacala...

Cerita pasal uncle Cina ni syok tangkap buaya and ular sebab nak jual kat restoran.
Yela,orang Cina kan suka makan makanan pelik-pelik.
Tapi dia berhenti cari ular and buaya sekejap sebab restoran tempat dia jual haiwan2 eksotik tu kena serbu dengan Perhilitan.
Lepastu plot cerita tu terarah pula kepada keluarga salah seorang pegawai Perhilitan.
Pasal anak-anak dia.Tipikal budak-budak kampung zaman dulu-dulu.
Lepastu budak2 kampung ni main perang2,aku rasa jalan cerita dia best cuma ayat dia agak skema.
Aku mulai bosan lalu tanpa sedar mataku terkatup.
Maap le aku baca tak habis.Aku yang taip ni pun rasa bosan nak cerita.
Tak pasti connection uncle jual ular tu dengan pegawai perhilitan tu.
Kena tangkap kot.Ending dia pun aku tak sure.

Tadikan mataku terkatup.
Pabila daku membuka mataku,jam sudah menunjukkan pukul 12 tengahari.
Ooops,lama pula katupan mataku.Aku terus ke bilik air dan mandi.

Pabila ku turun aku berasa lapar lalu ingin makan.
Wah,makanan tengahari sudahpun siap.
Tetapi telingaku terpaksa mendengar suara merdu Mama dahulu.
Apa ntah ayat Mama aku tak ingat,yang pasti dia bebel la aku bangun lambatsss.
Wakaka.Tetapi aku sudah pun immune dengan bebelan itu.
Lalu aku pun makan dan buat tak tahu saja.
Ehehehehe....

Konklusinya,aku memang suka buat cerita xdak kaitan,atau kurang kaitan.
Eh,Aku pun tak faham lah apa yang aku tulis.


P/s:Anda dibenarkan tidur atau mengatupkan mata anda selepas membaca entri ini.


Sekian.




Sunday, 4 March 2012

Lega sikit

Assalamualaikum,

Ini entri ke 3 untuk hari ni.
Aku tak tau nak share dengan siapa lagi selain doa kat Allah n cerita semua ni kat mama.
Alhamdulillah,dah rasa tenang sikit.
Mood study pun dah datang balik.
Thank you Allah.
Oh,lupa nak bagitau esok ada Mock OSCE.

Ni sebenarnya test before the real one in final nanti.
Ada history taking which means kita kena tanya patient dia sakit apa,kat mana sakit,bila sakit etc.
Lepas tu kena buat physical examination berkaitan dengan tempat dia complain sakit tu.
Each session.history taking and PE takes 4 minutes.

Module yang ada GIT and Neuro.
Tapi Dr. cakap pasal Neuro.
Banyak kot dia boleh tanya.
Upper limb,lower limb,Cranial nerves.
Cranial nerves tu ada 12.Pandai2 la aku teka apa possibility yang depa boleh suruh kita buat dalam masa 4 minit.

Nervous pulak.hikhik.
Malam ni nak practise dengan kawan.
Harap esok habis cepat.
Boleh balik awal :)