Wednesday 28 December 2011

C+

Assalamualaikum

Ni nak habaq mai.
Result GIT yakni test yang aku buat time sakit gigi-demam-taklalumakan-lalukurus(ehem) ialah C+ maksudnya aku lulus.
Alhamdulillah.Thank you Allah.
I actually expected lower than this.I thought I failed.But, He gave me more than I could even think.
Yelah,tak sempat baca habis itu nota then itu exam pun aku redah saja pun.
Kemudian tawakal.Takut jer nak aim tinggi2 nanti frust sebab aku tahu usaha aku tidaklah seberapa.


Untuk pengetahuan anda,the feeling of getting C+ in medicine is like getting an A in our school's test.
Dan boleh buat kita gembira lebih2 lagi kalau kita expect fail tapi tiba2 lulus.haa, macam aku nih.

Which means whoever scores an A is either genius,hardworking gila2 stay up sampai mata lebam ,mempunyai strategi study yang hebat, dapat soalan bocor(err tak pernah la pulak) atau gabungan kesemuanya,tiga daripadanya atau gabungan dua daripada jawapan yang diberi.


So,for this upcoming endocrine end of module,
which is on this Friday,
I set up my goal:Study dengan lebih lagi supaya kalau tak dapat C+, A pun jadilah.
Oh,this sounds impossible but i now should trust myself even more.
Sebab aku tahu aku boleh.Sebab pernah jadi.InsyaAllah pisang boleh berbuah lebih dari satu  kali.
Kan Allah cakap "Kun Faya Kun".
I do believe.I do.


So, for this upcoming endocrine end of module,
Which is on this Friday,
Aku telah menanam azam untuk tingkatkan usaha,kurangkan perkara lagha.
Semangat mesti ada.


Studieren weil Allah.InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment