Saturday 11 February 2012

Aku lupa nak tulis tajuk.Aku baca balik baru entri ni bertajuk.

Assalamualaikum,

Semangat  je nak bangun awal-awal lepastu jogging.
Tapi tak jogging punnnnn.
Menyesal aku tidur balik tadi.haihlaaaa,
Yela,nak keluar tadi gelap lagi.Takut pulak la nak jogging seorang diri.
Plan nak baring 15 minit je,ni aku bantai tidur sampai pukul 10.

Ngeng.Kat diri sendiri.

Ada orang cakap aku kuat tidur.Ya.
Sebenarnya aku juga seorang yang kuat makan.
Jadi mestilah bersenam selalu supaya tidak semput apabila menaiki tangga.
Fitness itu penting.
Selain itu,dengan bersenam,aku juga boleh memaintainkan berat badan supaya BMI sentiasa di dalam kategori berat badan unggul.Cewaaaah!
Okay jogging pagi-pagi menghirup udara segar sangatlah heavennnn!Ruginya aku pi tidoq balik!!!

Tapi serius aku tak suka diet-diet segala.Time makan kena makan.
Jangan sia-siakan waktu makan anda.

Kalau anda nak diet jugak,boleh,tapi tolonglah jangan skip waktu makan utama.
Tolonglah.Jangan seksa diri sampai tak makan langsung.
Berdosa apa seksa perut sebab tak makan.Sebab boleh harm diri sendiri.

Breakfast,lunch dan dinner,jangan tinggal.
Makan dalam kuatiti yang sedikit tapi pastikan hidangan makanan anda masih seimbang dengan karbohidratnya,vitamin,protein,serat.
Dah macam dietician dah pulak.

Aku nak cerita aku tak bangun pergi jogging je pun.
Dah ler,nak siapkan PBL.
Tata.

No comments:

Post a Comment