Thursday 23 February 2012

i miss maktab and all of the memories in it

Entah kenapa tiba-tiba rindu suasana maktab.
Dok diam-diam macam ni buat aku rindu suasana time prep malam-malam.
Kelas yang bersepah,buku kat loker yang macam tower,warden yang sambil round terpekik terlolong ,angin yang sejuk, kebingitan yang melampau...
Aku rindu nak tido sampai habis prep.
Rindu nak merayap tak tentu hala kalau bosan.
Rindu nak pergi toilet betulkan tudung.heh~
Rindu nak sembang-sembang dengan bebudak kelas aku.

On top of that, i miss all of my friends so much.
Aku rindu adik- beradik hoomroom,ex-roommates,Group AG aku,classmates form 4G,Budak-budak Neuro...
Senang cerita aku rindu 1st batch MRSM Alooor Gajah.
Aku rindu cikgu-cikgu yang terima aku and kawan-kawan satu batch dengan hati terbuka since our first day daftar maktab.
Aku rindu nak kena bebel dengan Mummy Mushala.
Aku rindu nak kena denda pelik-pelik dengan cikgu Sheikh.
Aku rindu tazkirah ustaz Zaidi.
Aku rindu nak kena brainwash dengan cikgu Satari lepas solat isyak sebelum pergi prep malam.
Aku rindu nak tido kat port paling belakang dalam surau time cikgu Satari or cikgu lain dok bising-bising kat depan.

Aku rindu nak hantar dobi guna bakul limit 8 helai baju ja.
Aku rindu bilik aku GS 112.Aku rindu aras,loker,stor,toilet -_-
Aku rindu nak naik tangga ke aras atas kayangan GS 308.
Aku rindu nak jerit panggil orang bilik sebelah.
Aku rindu nak tido bilik wani malam-malam.
Aku rindu nak lepak bilik anis.
Aku rindu nak solat dalam bilik kosong err~
Aku rindu nak makan share rebut rebut dengan roommates and my best friends.
Aku rindu nak gossip-gossip atas katil aku dengan depa.
Aku rindu nak cakap 'after' kuat-kuat sebab nak cop iron dan cop toilet time nak mandi.

Argghhh aku rindu surau lab library padang astaka DS rumah warden asrama tempat ampai kain bukit belakang maktab pondok pak guard dewan kafe koop rumah pengetua rumah cikgu-cikgu.

Semua aku rindu kalau aku tulis sampai esok pun tak habessssssss!

Rasa nak jadi budak sekolah balik.
Nak masuk maktab lagi sekali dengan semua  budak 1st batch .



Majalah maktab pun aku tak ambik lagi.HUHUHUHU
emo~






No comments:

Post a Comment