Saturday 28 January 2012

Aww.Touche.

Assalamualaikum

Sepanjang aku membesar,banyak benda aku belajar.
Semua masuk otak tapi tak semuanya yang sampai ke hati.
Ilmu pun ada roh.Tahu??
Selalu aku dengar this saying - 'remember by heart'.
Tapi aku sendiri pun tak boleh nak sampaikan semua benda yang aku baca to the bottom of my heart.

Sebenarnya aku nak cerita pasal ni..

Satu pagi yang bahagia...
terdengar bunyi yang sungguh merdu di bilik air..

 "Look at the stars,
Look how they shine for youu"

sambil diiringi bunyi air shower sebagai muzik latar,seseorang melalak.feel dia macam tengah dok buat video clip lagu baru sambil nyanyi dalam hujan.alaah,selalu retis buat.
feeling habis nyanyi sambil basah kuyup dalam hujan.cool ohhh.

sambung lagi

"your skin,yeah your skin and bone,
turn innnto something beautiful"

"D'you know.you know i love you so"
oh ini lagu tajuk dia yellow by coldplay.

tiba-tiba

"kakaaaaak!"




"kakaaaak!"
eh,tu macam suara dak kecik tuh.





"hape??!"
alaaah,orang tengah feeling nih,kaco je laaah.


















"jangan nyanyi dalam bilik airrrrr"















"nape???"
















"nanti Allah marah'














"siapa cakap???"
cemana dak kecik ni tau tak leh nyanyi dalam bilik air?
outstanding sungguh aih.











"kak yang (bukan nama sebenar) cakap"








Aww.touche.














sebenarnya bukan orang tak tau makruh kan nyanyi dalam bilik air.
tempat syaiton.
cuma kadang-kadang sebagai human being orang terlupa benda-benda kecik macam nih.
benda makruh kan Allah tak suka.
Betullah adik cakap.nanti Allah marah.





How halusnya Allah nak suruh aku ingat balik ape yang aku pernah belajar time kecik2 dulu.
Adab dalam bilik air.He reminds me through adik yang baru masuk tadika.
Itulah point sebenarnya.kadang2 budak kecik pun boleh jadi cikgu pada grown up people like us.
kadang2 dengar la ceramah agama ke,kuliah subuh ke,kalau Allah tak buka pintu hati kita,ada ilmu yang kita terlepas dari segi pengetahuan dan pengamalan.
ni contoh je.bukan aku kata pegi kuliah tu x elok.sebab tu dalam majlis ilmu kena baca doa penerang hati.mudah-mudahan berkat.tapi hati manusia jahil dan x berapa nak kuat iman kadang2 x sensitive.
Adab dalam bilik air tu aku belajar formally since sekolah rendah kot.
Malu dengan diri sendiri.
Budak tadika pun tau tak leh melalak dalam toilet.











p/s:Jangan nyanyi dalam bilik air nanti Allah marah

No comments:

Post a Comment